<

Kunstboek ‘Geen Woorden maar beelden’

Hommage aan outsiders

Jubileumboek ‘Geen woorden maar beelden'

Het is gelukt! Mede dankzij ons crowdfunding-filmpje heeft Galerie Atelier Herenplaats in Rotterdam haar felbegeerde (25-jarig) jubileumboek. Een waardevol tweetalig tijdsdocument vol Outsider Art, interviews, facts & figures en mooie verhalen rond deze wereldwijd gewaardeerde kunstwerkplaats/galerie. Volta ‘heeft iets’ met Outsider Art. Met liefde namen wij dan ook niet alleen het concept en ontwerp, maar ook de totale opmaak en beeldredactie op ons.

Bestellen?

Trichis Publishing

 

Redactie

Julia Dotulong

Ontwerp

Pieter van den Heuvel

Jubileumboek Rabobank Foundation

De keten van je eten

Het recept van Rabobank Foundation

Dit boek laat zien waar je meestal niet bij stilstaat: in verre landen werken kleine boeren keihard - en meestal tegen een hongerloontje - voor de plakrijst in onze sushi en de koffie in onze latte macchiato. Rabobank Foundation versterkt de positie van deze boeren in de keten zodat zij een 'eerlijke boterham' kunnen verdienen.

Redactioneel concept/ design

Jan Paul de Vries

Fotografie

René Gast, Edwin Walvisch, Jp

Recepten

Ron Blaauw, Margot Janse,
Dick Middelweerd

Magazine

Stad en land verbinden

Magazine grnvld

Volta ontwikkelde het onorthodoxe blad over de verbindingen tussen stad en (platte)land voor de buitenpost van het Ministerie LenV op Kasteel Groeneveld. Zestien edities lang bedachten wij prikkelende omslagen en konden wij ons vorm-ei kwijt in een mooi bladconcept dat inhoudelijk ook nog eens echt ergens over ging.

Visie-projectenboekje BPD

Opdrachtgevers willen natuurlijk het liefst een alles-in-één oplossing voor een meervoudige vraag

Een portfolioboekje, een visiestuk, een verklarend en imponerend overzichtsbeeld én een infographic die alles in een oogopslag samenvat. In één middel. Tja, dat kan natuurlijk niet. Maar voor gebiedsontwikkelaar BPD is het ons tóch gelukt. Van concept tot uitwerking een grote uitdaging, maar het resultaat is een fraai kunststukje: twee Singer-gebonden boekjes, bijeengehouden door een vierslag-gevouwen middendeel van sulfaatkarton.

Kunst van het (ver)binden

Meer dan stenen

Bouwfonds Cultuurfonds jubileumboek

Jubileumboek ‘Meer dan stenen'

2009, heeft Bouwfonds Cultuurfonds er zo (mede) voor gezorgd dat er circa 1000 kunst- en cultuurprojecten in de gebouwde omgeving tot stand zijn gekomen. De fine fleur daarvan staat gebundeld in de uitgave Meer dan stenen. 22 jaar Bouwfonds Cultuurfonds; veertien voorbeelden daarvan vindt u terug in boek.

Opdrachtgever

Bouwfonds Cultuurfonds, Hoevelaken

Wateringse Veld boek

De grote finale

Wateringse Veld boek

Het klinkende slotakkoord, de prachtige finale, een reis van 15 jaar ten einde. De Haagse wijk Wateringse Veld is klaar. Vanaf de eerste plannen bedienden wij de Ontwikkelings

Combinatie Wateringse Veld met adviezen en producties: van tramstickers tot websites en beursstands. En nu dus ter afsluiting dit fotoboek.

Opdrachtgever

Gemeente Den Haag

Bouwfonds ontwikkeling, Hoevelaken

Tijdloze campagne

Amsterdam museum

Welkom in de Gouden Eeuw

De tijd waarin de rijke klasse zich - tussen het leegroven van de Oost en de West door - groepsgewijs liet portretteren door Rembrandt en Hals. Wie het rijkst was, kwam het best uit de verf. De Quote 500 avant la lettre! Vanuit die gedachte werd ons campagne-idee voor het Amsterdam Museum geboren. We plaatsten kopstukken uit de 17e eeuw op de covers van hedendaagse (opinie)bladen.

 

Campagne

Chemie = overal

Campagne Chemie = overal

Samen met onderwijs, onderzoek en industrie wil de chemische sector duidelijk maken wat chemie is en waarom chemie belangrijk is. Ervoor zorgen dat Nederlanders een juist beeld van de chemie krijgen, door  de chemie in Nederland helder te beschrijven. Wat doet de chemie, waar zijn we goed in? Hoe biedt de chemie oplossingen voor maatschappelijke problemen?

Eén van de eerste wapenfeiten van Chemie=overal was een opmerkelijke postercampagne die Volta voor interne en externe doelgroep bedacht en ontwierp.

Art-Direction & design

Jan Paul de Vries, René Gast

Tekst

Brockhus en Brockhus

Fotografie

Wilkins

Klant

Regiegroep Chemie.

Practise What You Preach

Circulair Economy Journal

Omdenken

Als duurzame bank wil Rabobank zoveel mogelijk bedrijven helpen om de omschakeling naar ‘circulair' te maken. Want circulair ondernemen zou wel eens hét business-model voor de nabije toekomst kunnen zijn. De Journals werden gedrukt op gerecycled papier uit duurzame vezels, waaronder tomatenplantenpulpvezels (= 8 x duurzame woordwaarde).

Redactie & design

Volta, Jan Paul de Vries

 

Illustraties

Marcel Groenen

 

Klant

Rabobank Nederland, Duurzaamheid

Margit van den Berg

Rabobank Foundation

Colorful People

Trotse mensen

Kleine boeren die graan, noten of fruit verbouwen. Vissers met hun vangst. Een schoenmaker, een vrouw in rolstoel in haar naaitelier. Dit is het ondernemende Sri Lanka dat Hans Withoos ons laat zien. Het zijn allemaal leden zijn van de microcredit organisatie Arthavida en dankzij steun van Rabo Foundation en Sampath kunnen ze investeren een betere toekomst.

 

 

 

Fotografie

Hans Withoos

 

Design

Volta, Jan Paul de Vries

Hilversumse School Vereniging

School-voorbeeld

HSV

De Hilversumse Schoolvereniging is een bijzondere school; ruim 100 jaar geleden ontstaan door wat rebelse geesten in het Gooi die vonden dat het onderwijs wel wat 'losser' en creatiever mocht. Volta stofte de jaren-70 huisstijl af en bedacht er een frisse beeldtaal bij.

Jongeren campgne

Just-pin it

Jong geleerd oud gedaan

Kinderen in stapjes verantwoord leren omgaan met hun geld. Rabobank heeft er een stappenplan voor. Volta ontwierp een serie campagne beelden voor jongens en meiden in de leeftijden 9+ en 12+.

 

 

Art-direction

Jan Paul de Vries

 

Illustraties

Marcel Groenen

Rabobank Private Banking

Private Banking écht private maken

Private Banking echt private maken

Goed de financiën van welgestelde klanten beheren vereist deskundigheid, aandacht en zorg. Zaken waarop de Rabobank zich graag onderscheidt. Bij de Rabobank vinden ze de inhoud belangrijker dan de vorm. Zij investeren liever in een goede relatie.

Als ontwerpbureau zochten we daarom binnen kleine marges naar een passende subbranding met een eigen typografie en beeldtaal. Toch vorm.

 

Rabobank Foundation

Roots kids

De keten van je eten

Om Nederlandse kinderen te laten zien waar hun eten vandaan komt, reisden we naar Uganda. Afrikaanse kinderen laten zien wat hun familie verbouwt, wat je daar allemaal voor moet doen en wat ze zelf graag eten. Ieder hoofdstuk sluit af met een recept, want niets is zo lekker als zelf koken.

Redactie en ontwerp

Volta, Jan Paul de Vries

 

Tekst

Celeste Snoek

 

Opdrachtgever

Rabobank Foundation,

Lieke Verhofstad

Cultuurhuis

Zinder

Cultuurhuis

Zinder is een nieuw cultuurhuis in Tiel om de beleving van kunst en cultuur een impuls te geven. Het wordt een gebouw met allure en uitstraling en zal het thuis zijn voor het kunstencentrum, een poppodium en een expositieruimte. De programmering is ambitieus. Volta deed een modern en agile voorstel.

Catalogus

Levensechte kunst op straat

Catalogus

Het Haagse Wateringse Veld is een van de succesvolste Vinexlocaties van Nederland. In optimale vorm komt dit tot uitdrukking in het Bomenmuseum - naar het idee van kunstenaar herman de vries. Op geen enkele plek in Nederland staan zoveel verschillende boomsoorten bij elkaar als in deze Haagse Vinexlocatie. Alle 377 soorten zijn uitvoerig beschreven in het 524 paginadikke boek dat Volta bij dit museum ontwierp.

Opdrachtgever

Gemeente Den Haag

Bouwfonds ontwikkeling, Hoevelaken

>

TOP